Kringloopshoppen – Creatief met tweedehands & vintage


Photo (1)Tsja, kringloopshoppen…wat is dat precies en wat moet je er eigenlijk mee, wat kun je er vinden? Misschien heb je wel een bepaald beeld van tweedehands spullen en ben je hier helemaal wel of totaal niet fan van. Ik hartje kringloopshoppen! Ik koop er van alles; van kleding tot meubels, van sieraden tot leuke vazen en potten.

Het mooiste aan shoppen bij kringloopwinkels of op bijvoorbeeld een rommelmarkt vind ik dat niet iedereen er in rondloopt (als je het hebt over kleding), dat het je aparte en leuke creaties oplevert, en dat het ook nog eens spotgoedkoop is! Mijn tip is om gewoon eens rond te snuffelen, wie weet zit er wel iets voor je bij.

Voor de crea bea’s

Als je een beetje houdt van creatief bezig zijn, kun je er natuurlijk ook voor kiezen om zelf een leuk tafeltje op te knappen of de houten stoelen die je hebt staan een fel kleurtje te geven. Geeft je huisje meteen een andere look én een unieke uitstraling. Zo maakt mijn vriend bijvoorbeeld toffe industrieel uitziende lampen van oud gereedschap.

Ter inspiratie: leuke vondsten

  • Vergiet van emaille gebruiken als fruitschaal! Origineel en handig. Nog een andere tip: van dit vergiet kun je ook een lamp van maken. Door de gaatjes creëer je een leuk effect van licht op de muur.
  • Hardloop hoofdbandje (Mijn nieuwe lievelings! Deze komt nog wel voorbij in een hardloopblog binnenkort. Bandje was maar €0,50).
  • Oud naaikistje. Deze moet ik echt even opknappen, maar voor €10,- kon ik ‘m niet laten staan. Superhandig voor het opbergen van allerlei spulletjes (of gewoon voor garen, knopen etc.)
  • Het spel ‘Mhing’; de echte spelliefhebbers onder ons kennen dit spel, of het spel Mahjong, wellicht. Een koopje voor €2,50 aangezien dit spel niet meer wordt gemaakt! En ik koop trouwens bijna alle spellen bij de Kringloop, de meeste zijn nog in goede staat.
  • Oude Franse kist, handig voor het opbergen van dekens of andere spullen (€30).

kistje

In mijn volgende blog geef ik je een aantal leuke shopadresjes in Zwolle en omgeving, voor als je zelf op pad wilt gaan! Koop jij  weleens iets tweedehands? Stuur dan een foto van jouw lievelingsaankoop of laat me weten wat het was.. wie weet heb jij zelf nog creatieve ideeën of tips. Dan hoor ik ze graag! xoxo Ann

5 gedachtes over “Kringloopshoppen – Creatief met tweedehands & vintage

Geef een reactie

