Boodschappenlijstje (wekelijks terugkerend onderdeel!)

IMG_6260Boodschappen doen. You either hate it or love it. Ik, persoonlijk, hou er wel van. Dat komt ook door het feit dat ik lijstjes mag maken. Ik vind lijstjes schrijven een rustgevend iets, ik kan daar soms echt even helemaal van relaxen. Of je nou een hekel hebt aan het doen van boodschappen of niet? Deze blog kan in beide gevallen wel eens heel nuttig voor je zijn…

 

Wat ik vaak op de vrijdag of de zaterdag doe is kookboeken erbij pakken om recepten te zoeken voor de komende week. Dit doe ik zelfs voor meerdere dagen. Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik en mijn vriend beide full time werken waardoor we ’s avonds niet zo veel tijd meer hebben. Maar buiten dat vind ik het ook heel handig en ik merk dat het een heleboel geld scheelt! Het enige nadeel is dat je niet makkelijk kunt switchen van eten als je bijvoorbeeld toch een avond geen zin hebt in die stamppot die je op de planning had staan. Kan natuurlijk wel, een risico is echter dat eten over de datum raakt en je het weg moet gooien. Dat vind ik zonde.

IMG_2181

‘Wat zijn dat dan voor gerechten die je kiest, Marlous?’ hoor ik je vragen.
Het liefst simpele en gezonde gerechten die binnen een bepaalde prijscategorie vallen. Al met al is het bedrag dat ik aan boodschappen besteed tussen de €25/45,-.  Dit is uiteraard afhankelijk van de supermarkt en of je veel A-merken koopt. Dit lijkt misschien mission impossible. Maar het is mogelijk! Je moet hier gewoon je tijd voor nemen en even lekker voor gaan zitten met een kop thee of koffie (vooruit, misschien een klein chocolaatje erbij). Kijk wat je nog in huis hebt of check foldertjes voor aanbiedingen. Ja, je bent hier zo een uur aan kwijt als je niet op let!

Omdat wij begrijpen dat je hier niet altijd tijd voor hebt doen wij dit voor je!
De bedoeling is dat Ann & ik beide onze boodschappenlijsten online zetten. Dit zal een wekelijks onderdeel zijn van de blog. De ene keer zal het ’t boodschappenlijstje van Ann zijn en de andere keer van mij. Gebruik het als inspiratie, neem het letterlijk over, doe er mee wat je wilt. Ik trap ‘m deze keer af. Aanschouw.. het allereerste boodschappenlijstje van Marlous!

IMG_2155

Week 10. Alles waar een kruisje voor staat heb ik nog thuis en hoef ik dus niet meer te kopen 🙂

Liefs Marlous

8 gedachtes over “Boodschappenlijstje (wekelijks terugkerend onderdeel!)

  1. Tamara de Wit zegt:

    Hihi. Doe ik ook altijd. Per week eten we altijd een stampotgerecht, pastagerecht, aziatisch gerecht, soep met een extraatje, salade, visgerecht en 1 keer groenten, aardappels, vlees. En van elk van die gerechten zijn er al zoveel variaties. Ze zijn vers snel en makkelijk te maken maar je kan ze ook van te voren maken. Geeft inderdaad rust dat soort lijstjes maken.

    Like

  2. Ingeborg Beens zegt:

    Oke oke ik ga ook weer poging doen om lijstje te maken. Tamara de Wit heeft me hier al is mee geholpen maar voor iemand zonder structuur val je snel weer in oude patroon…wie weet helpt de wekelijkse blog;-)

    Like

  3. Ruzalka zegt:

    Ga ik proberen! Ik kijk meestal een dag of 2 van te voren wat we gaan eten, maar dit lijkt veeeeel makkelijker! Blij dat ik de tijd nam om ’t ff te lezen. Thnx Marlous

    Like

  4. Cheryl zegt:

    Super leuk idee! Moet ook maar weer eens echt even lekker op m’n gemak lijstjes maken. Gelukkig ben ik niet de enige die daar lekker mee bezig kan zijn (deed t vroeger altijd) enne.. Je lijstje is toch handig om even ideeën op te doen. Thanks! Ps: komt er ook een uitgewerkte recepten sectie toevallig? Of iets waar recepten gedeeld kunnen worden? 1 per week ofzo.. #idee

    Like

    • marlous1989 zegt:

      Dank voor je leuke reactie!

      De bedoeling is om iedere week een recept te plaatsen. As maandag zal er een recept van oosterse Pompoensoep online komen 🙂 dit kun je nu iig onder het kopje ‘health’ vinden.

      Een receptensectie is een goed idee. Dat kunnen we waarschijnlijk wel regelen. We gaan er eens over nadenken. Thanks!

      Like

  5. kaatje zegt:

    ik kijk ook altijd voor week voor uit, kijk meestal zondags. Kijk recalme bladen door wat in aanbieding is en daar stem ik mijn recepten op af.
    vaak zie ik al lekker recepten voor bij komen of iets wat ik in kook boek zie staan enof tijdschriften. schrijf ik dat al op. kijk wat opgeschreven heb en doe ik in mijn map stoppen
    bij wat nog wil maken en kijk dan zo of dat dan in aanbieding is zo nee bedenk wat anders
    vind soms ook wel lastig, weinig engerie dan nog koken of laat thuis. dan is fijn maaltijden kant al klaar uit vriezer 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

