Homemade pastasaus

Schermafbeelding 2015-03-11 om 18.06.14Laatst had ik zin in pasta. Who doesn’t love pasta? Ik hartje pasta. Ik hartje pasta zo erg dat ik het ’t liefst elke dag zou eten. Dat is natuurlijk een beetje overdreven, dus daarom houd ik het bij 1 a 2x per week. Vroeger was ik van de pakjes en potjes pastasaus. Lekker makkelijk dacht ik.. groentes erbij, watertje erbij even laten pruttelen en klaar is kees. Is ook erg makkelijk, maar dit kan veel beter..

geen e-nummers, geen suikers, niet te veel zout, gewoon uit eigen keuken. Ik hou ervan. Hierbij dan het recept van mijn homemade pastasaus! Dit is overigens een recept voor een grote portie, vind ik makkelijk want dan kan ik het evt. later in de week (de 2e keer dus 😉 ) nog een keer eten.

Voor wie en hoe lang? 
4 a 5 personen
1 uurtje

Attributen
Niks bijzonders.. een pan.

Ingrediënten
pakje Heinz gezeefde tomaten (oke, you got me there.. 1 pakje, maar hier zit vrijwel niets in, behalve tomaten en een beetje zout)
300 gram mager rundergehakt
champignons
paprika
courgette
1 ui
1 teentje knoflook
0,5 groente bouillonblokje
spaghetti
Olijfolie
Peper
Grana Padano (parmezaanse kaas)

Bereiding
Doe het gehakt (zonder boter of olie) in een koekepan en rul deze gaar. Je zult zien dat er veel vet vrij komt. Ik giet dit meestal af in een vergiet. Je zult zien.. dat scheelt een boel! Snij de ui en knoflook in kleine stukjes. Fruit de ui alvast in een pan waar een scheut olijfolie in zit. Als de ui eenmaal een beetje glazig is doe je de knoflook erbij. Let wel op, knoflook brand erg snel aan.
Als dit eventjes staat kun je de groentes erbij doen. Zet dit op een laag vuurtje aan en laat dit een poosje zo staan. Wel af en toe roeren. Als alle groentes een beetje zacht zijn geworden verkruimel je het halve bouillonblokje boven de groentes. Roer dit goed door elkaar, zodat het bouillonblokje een beetje oplost.

IMG_2272Hierna doe je het volledige pakje gezeefde tomaten van Heinz bij de groenten in de pan. Zet het vuur op z’n zachtst en laat dit 20 minuten pruttelen. Bij de laatste 5 minuten van de 20 minuten kun je het gehakt bij de saus voegen. Kook ondertussen de pasta gaar. Je kunt het gerecht nog extra kruidig maken door ook de pasta in groentebouillon te koken. Als alles eenmaal klaar is met koken is het tijd om je bord op te maken. Pasta in je bord, saus eroverheen, een beetje van de grana padano raspen, wijntje erbij. Dat klinkt toch hemels? Eet smakelijk!

Geef een reactie

