Westkust Australië (part II)

Photo (4)Geen wolkje aan de lucht, rood zand, bergen, termietenhopen, roadtrains en een paar uitgemergelde koeien aan de kant van de weg. Mijn gedachten dwalen af naar mijn trip door Australië en alles wat ik heb gezien en beleefd schiet als een film aan me voorbij. Zoals beloofd vertel ik verder over deel 2 van mijn reis langs de Westkust van Australië. Dus staat deze trip nog op jouw verlanglijstje voor dit jaar of op jouw bucketlist? Sit back en geniet mee…

Next stop: Turquoise Bay in Cape Range National Park. De naam zegt het misschien al: ik heb het hier over één van de meest perfecte stranden. Helderblauw water en wit zand. En weet je wat zo tof is? Het Ningaloo Rif is ideaal voor snorkelen en begint al op 100 meter van het strand. Dus zorg dat je een snorkel set koopt als je gaat reizen door Australië! Als bijvoorbeeld duiken niet helemaal jouw ding is, kun je door te snorkelen prima heel veel vissen, schilpadden en andere mooie dingen zien.

Een cycloon en afgesloten wegen zorgen voor een korter verblijf dan ik had gewild in Karijini National Park. Wat is hier allemaal te zien? Prachtige gorges van wel 100 meter diep, eucalyptusbossen, watervallen en wandeltochten waarvan je echt even stil wordt. Vergeet verder de rode kangaroos niet, of miereneters en hagedissen. En wat wil je liever niet zien? De 100 vliegen die graag met je meeliften tijdens jouw wandeling.

P1030003

Eén van de prachtige gorges in Karijini

Ik had het in deel 1 over de boerderij uit mijn ergste nachtmerries he? Deze creepy farm had de toepasselijke naam ‘Old Farts Haven’. Naast dat je hier op de wc werd vergezeld door een stuk of 10 kikkers en wat grote sprinkhanen, was de slaapzaal niet veel beter. Diep in mijn slaapzak terwijl (het lijkt) honderden beestjes op mijn springen. Snel gevlucht naar het busje van de mensen die ons een lift gaven. Een echt backpackersavontuur kan ik je vertellen. Tip: insectenspul inslaan en slaapzak mee die je kunt dichtritsen 😉

P1030035Eindbestemming Broome, vroeger bekend om de parelvisserij. Nu vooral een relaxbestemming met één van de mooiste zonsondergangen die ik ooit heb gezien. Breng daarom zeker een bezoekje aan Cable Beach en zie de zon langzaam in de zee zakken. Love it!

Benieuw naar deel 1 van mijn reis? Klik dan hier. Ik hoop dat jij door deze verhalen ook jouw backpack wilt pakken en rondtrekken langs de Westkust van Australië. Heb jij nog andere tips? Dan hoor ik ze graag.. op mijn bucketlist staat namelijk om dit nog eens te doen met een oud Volkswagen busje 🙂 xoxo Ann

Een gedachte over “Westkust Australië (part II)

Geef een reactie

