De leukste DIY ideeën voor jouw huis

macrame plantenhangerKen jij de term DIY al? Dit staat voor ‘Do It Yourself’. Deze week mag ik namelijk in mijn nieuwe huisje! Van een appartementje naar een huisje mét tuin. Ik kan niet wachten:). Ben jij ook zo fan van inrichten en nieuwe dingen verzinnen? Ik zit de laatste weken gekluisterd aan Pinterest voor leuke, nieuwe DIY ideeën en heb er een paar verzameld die ik érg leuk vind en zelf wil gaan proberen te maken. Ben jij ook creatief of kun je wel wat tips gebruiken? Kijk dan mee! 

Natuurlijk moet wat jij kiest wel bij jou als persoon passen. Zelf ben ik een creatief typje. Retro, vintage, kleurrijk en vooral niet te modern zijn woorden/stijlen die bij mij passen. Dit zul je ook terugzien in mijn interieur en de ideeën die ik je hier wil laten zien. Mocht je dus denken: ‘dat is ook echt wat voor mij!’, dan ben ik ook erg benieuwd naar jouw eindresultaat. Of misschien heb je nog andere tips voor mij, dan hoor ik ze ook graag.

koffer cactus1. ♡ Cactus koffer
Ja ik hartje dit plantje. Niet persé door de pijnlijke stekels die ik op de één of andere manier steeds in mijn hand geprikt krijg. Tja, ik ben onhandig… Maar ze zijn er in allerlei maten (vooral de kleine cactussen vind ik heel leuk), vragen weinig onderhoud én zijn er in veel vormen en kleurtjes. Ohja,  ze zijn ook nog eens hartstikke hip! Onderstaand idee vond ik op Pinterest en wil ik zelf gaan maken. Hiervoor heb al aangeschaft: 8 kleine cactussen, cactusgrond en 1 oude rode koffer. Check! Nog kopen: 2 oude koffers zodat ik kan stapelen :). Maar je kan jouw cactus koffer stapel natuurlijk zo hoog of laag maken als je wilt.

2. Zelfgemaakte hanger voor kettingen
Idee gevonden op Pinterest en uitgevoerd door vriendlief. Zelf heb ik op internet gespeurd naar verschillende soorten en kleuren deurknoppen. Benodigdheden: 5 deurknoppen, stuk (sloop)hout of ander houtsoort dat jij mooi vindt, spijkers en natuurlijk: kettingen!
kettingrek

3. Macramé plantenhangers
Maak je geen zorgen.. ik wist ook niet meteen wat macramé betekent ;). Als je het opzoekt zegt wikipedia: een handwerktechniek die bestaat uit het knopen van draden zodat een patroon verschijnt. Dat kun jij best! En zeker als dit het eindresultaat is wat mij betreft. Kies een stof die jij leuk vindt (kant omdat het mooi is of tricot door de rek) in de kleur die bij jouw interieur past! Benodigdheden: stof, plantenbakje en plant. Check hieronder de leuke plantenhangers die je met deze knooptechniek kunt maken. Via deze link vind je een uitleg stap voor stap over hoe jij ze zelf kunt maken.
plant hangers

Zo, eerst maar even 3 stuks tips om met jullie te delen. Ik heb er nog veel meer! Maar misschien is het wel leuk om hier een vervolg aan te geven omdat ik altijd nieuwe dingen probeer te vinden! Zijn deze zelfmaakideeën ook iets voor jou? Dan zie ik graag hoe ze geworden zijn! Wil je meer van mijn ideeën bekijken?  Neem dan een kijkje op mijn board ‘Do it yourself’op Pinterest. xoxo Ann

5 gedachtes over “De leukste DIY ideeën voor jouw huis

  1. moiravw zegt:

    Ik wil absoluut zo’n cactuskoffer maken! Wat een geweldig idee (en het is dan ook nog eens de enige plant die ik in leven kan houden..). Ik had toch die vintage koffer moeten kopen op de rommelmarkt:-s.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

