Courgettepasta, ik heb het geprobeerd.

Schermafbeelding 2015-04-20 om 20.44.52Courgettepasta. Kennen jullie het? Misschien heb je er wel eens van gehoord, misschien kun je je er helemaal niets bij voorstellen. Dat is dus geen pasta, maar gewoon courgette in sliertjes geraspt. Het is misschien niet iets waar je heel blij van wordt als je er over nadenkt, vooral als je zo’n pastafanaat bent als ik, want een courgette zou nooit pasta kunnen vervangen, toch? Daarom heb ik het voor speciaal jullie uitgeprobeerd. Lees verder om erachter te komen wat ik er van vind.. 

Laatst schreef ik een review van het boek healthy pleasures en hier stond een recept van courgettepasta in. Het was een soort carbonara recept, met roomkaas ei en hamblokjes erdoor, je kent het wel. Deze heb ik gemaakt maar heb er wel een beetje mijn eigen draai aangegeven. Het duurde even voordat ik de courgette geraspt had, maar ik had hier misschien ook niet het meest handige gereedschap voor; ik gebruikte een kaasrasp. Lijkt op een kaasschaaf, maar hier zitten allemaal gaatjes in, in plaats van 1 grote snee. Het raspen van de courgette is het meeste werk, voor de rest hoef je de boel alleen maar op te warmen en te mixen met roomkaas en een eidooier. Lekker makkelijk. Nou jongens, hier komt mijn mening..

IK VOND HET FANTASTISCH! 

Het is echt heerlijk! wie had dat gedacht?!
Ik dus niet, ha ha. Maar ik ben mega fan. De structuur lijkt ontzettend op gewone pasta, de courgette geeft er nog een beetje extra smaak aan en de combinatie met carbonarasaus is echt verrukkelijk. Ik raad het jullie dus allen aan. Ik ben alleen een klein beetje vergeten een foto te maken van mijn eten, BALEN. Maar de volgende keer dat ik dit maak (ja ja, er komt zeker een volgende keer) zal ik er een foto van maken. 

Ik heb wat receptjes voor jullie opgezocht, ik zal binnenkort mijn variant van de courgettepasta a la carbonara posten op de blog.

pasta-pesto-1-710x380

Deze foto heb ik dus niet gemaakt, maar hoort bij het 2e recept hieronder.

Receptjes courgettepasta vind je hier: 

  1. Courgettepasta met kaas
  2. Courgettepasta met pesto & tomaat
  3. Courgettepasta met kip en saus van gegrilde paprika

Liefs van Marlous

3 gedachtes over “Courgettepasta, ik heb het geprobeerd.

Geef een reactie

