Een kijkje in het huis van Ann – de DIY uitvoeringen

Photo (4)Jullie als trouwe volgers hebben vast gelezen dat ik een tijdje geleden ben verhuisd! Ik schreef over makkelijke recepten- en kooktips omdat ik aan het klussen was, en liet jullie een aantal leuke en creatieve DIY ideeën zien in dit artikel. Nu zijn jullie vast heel erg benieuwd of ik hiervan ook daadwerkelijk zelf iets van heb gemaakt. En ja, dat heb ik hoor! Ik laat jullie in dit artikel mijn eigen creaties zien, en daarmee krijgen jullie meteen een sneak peak van mijn huisje…

Wat stond er ook alweer op mijn creatieve to do lijstje? Plantenhangers die je zelf kunt knopen en een oude koffer gevuld met cactussen. Verder kon je al meerdere dingen vinden op mijn Pinterest board met DIY ideeën, en ben ik natuurlijk nog lang niet klaar! Ook heb ik heel simpel een klein bankje gemaakt (of nou ja…ik, vriendlief eigenlijk). Twee kussens zijn wel mijn creatie ;)).

1. (Macramé) plantenhanger
Ik ben echt verliefd op alles van macramé! Deze trend is daarnaast ook nog eens hartstikke populair, daarom zal ik hier binnenkort een apart artikel aan wijden. Maar voor nu gaat het even om plantenhangers. Want wist je dat wat groen in huis hartstikke goed is voor je? Deze plantenhangers zijn erg simpel om te maken én staan erg gezellig. Vind ik dan hè! Ik heb er twee in mijn slaapkamer opgehangen, en er komen er nog meer in de woonkamer bij. De potjes zijn van de kringloop (natuurlijk!). Ik heb hiervoor touw (Hema) en zpaghetti (Action) gebruikt. Je kunt er ook leuke knopen tussen zetten.  Zie hieronder het resultaat:

FullSizeRender

2. Cactus koffer
Ook deze is erg simpel om te maken, je moet er alleen voor zorgen dat je 2 of 3 oude koffers koopt, bijvoorbeeld bij de kringloopwinkel. Mijn twee koffers waren €3,- per stuk. De bovenste is een oude platenkoffer; grappig! Dan koop je een aantal cactusjes, afhankelijk van hoe groot jouw koffer of bak is, en deze plant je er in. Ze vragen weinig onderhoud, en zijn verkrijgbaar in allerlei leuke maten, vormen en kleuren.

koffer

3. Bankje gemaakt van 2 pallets
Wist je dat je pallets vaak gratis ergens mee kunt nemen? All it took was een vraag bij een doe-het-zelf zaak, en er lagen 2 pallets in de auto! Even schuren, stukje eraf gehaald en opstapelen maar: dan heb je een leuk bankje! Uiteraard kun je deze zo groot maken als je zelf wilt. Ik heb er een lichtblauw kussen op gemaakt met dezelfde maten. dan voeg je nog een paar andere gekleurde kussens toe en je bent klaar. Enne, het zit heerlijk!

FullSizeRender (1)

‘En ben je dan nu klaar?’ vraag je jezelf misschien af. Nee hoor, nog niet! Op de planning staan nog de volgende dingen: meer plantenhangers maken, in de gang of toilet een prikbord van onderzetters ophangen (zie mijn board ‘do it yourself’ voor hoe dit eruit ziet) en een mooie bank voor de tuin. Kortom, er komt nog een vervolg op deze post! xoxo Ann

Geef een reactie

