Nette outfits: wat draag je naar een belangrijk gesprek?


Photo (3)Je zult er vast weleens mee te maken krijgen: je hebt een eerste sollicitatiegesprek of je geeft die belangrijke presentatie voor de hele afdeling. Maar wat kun je nu het beste aan doen? En hoe bedek je bijvoorbeeld die rode vlekken? Ga je helemaal op chique of toch liever casual zoals je naar een normale werkdag gaat? Lastig, maar Curls denkt graag met je mee en zorgt ervoor dat je goed voor de dag komt als het zover is. Lees hier onze tips!

Je kunt wel zeggen dat ik middenin de sollicitatieperikelen heb gezeten en vaker belangrijke gesprekken of presentaties heb moeten voorbereiden. Ik heb nu weer een baan gevonden, maar niet zonder de nodige gesprekken te hebben gevoerd! Natuurlijk zit er verschil in dit soort presentaties of bezoeken. Is het alleen voor collega’s: kies dan voor een outfit die je ook op een gewone dag aan zult trekken (maar kies dan eerder voor dat jurkje of die nettere broek). Maar zijn er een aantal bedrijven of belangrijke mensen present: kies dan voor iets netter. Hierbij een aantal tips, voor zowel mannen als vrouwen!

1. Vrouwen: een simpele jurk is altijd goed!
Ik heb speciaal voor deze gelegenheden twee nette, simpele jurkjes gekocht. Zelf ben ik fan van de kokerjurk, en heb deze dan ook in een zwarte en donkerrode variant. Ze zijn zo leuk, dat ik ze ook aantrek naar een feestje of etentje. Let op dat je niet voor een te korte jurk kiest. Verder vind ik persoonlijk dat met een mouwtje mooier (en netter) is dan zonder.
jurk met split kokerjurk zara

2. Vrouwen: kleding met hoge hals
Een trui of blouse met hoge hals is altijd fijn! Iets met een kleine kol of gewoon bovenste knoopje dicht (is ook hartstikke hip). Zelf ben ik altijd behoorlijk gestrest voor een belangrijke presentatie of gesprek, dus vind ik het fijn als je mijn rode vlekken niet ziet ;). Daarnaast is een blouse op een zwarte broek  altijd goed.

blouse2 blouse

3. Mannen: overhemd/ t-shirt met colbertjasje
Klinkt standaard (en is het misschien ook wel een beetje), maar met een colbertjasje zit je altijd goed! Ook op een spijkerbroek. Ziet er toch lekker stoer uit, maar het jasje maakt het mannelijk en netjes. Ook als je kies voor een simpel t-shirt of juist een overhemd.

 4. Mannen en vrouwen: rustige kleding en licht parfum
Voor zowel mannen als vrouwen geldt qua kleding: houd het simpel! Een felle kleur kan prima natuurlijk, maar combineer dit dan met een simpele broek of jasje. Als je eenmaal aan het werk bent kun je altijd weer die gekke print of sneakers uit de kast trekken! En wat betreft een luchtje: niet teveel opspuiten! je wilt niet dat degene tegenover zich jou om een andere reden herinnert;).

Heb je meer stijlinspiratie nodig? Bekijk dan eens mijn boards op Pinterest. Succes met jouw gesprek! xoxo Ann

2 gedachtes over “Nette outfits: wat draag je naar een belangrijk gesprek?

Geef een reactie

