Foodtips: gevarieerd eten op je werk

Schermafbeelding 2015-05-15 om 11.47.05Eten moeten we allemaal, ook als we aan het werk zijn. Maar net als dat avondeten verzinnen moeilijk is, kan dat ook gelden voor eten gedurende jouw werkdag. Ik at eerder vaak iedere dag hetzelfde, ik probeer dit nu wat meer te variëren. Check deze post voor eettips op je werk.. 

Eerder zag mijn dag er zo uit. Ontbijten met een boterham met vlokken (je weet wel, die van De Ruyter met puur en melk), Ondertussen brood smeren met pindakaas of een stuk boterhamworst. Ook stopte ik twee tussendoortjes in mijn tas en een appel. Die tussendoortjes waren vaak liga’s of sultana’s ofzoiets.

Hier zou ik het dan mee moeten doen gedurende de dag. rond een uur of 10/11 ging het eerste tussendoortje erdoorheen, toen lunchen, later een appeltje en evt dat andere tussendoortje nog. Ik zeg eventueel, maar die ging er eigenlijk zeker weten wel door.. want ik had aan het eind van de dag altijd nog heel erg veel honger, terwijl ik toch best wat achter de kiezen had. Ik denk inmiddels dat dit komt door dat ik zo veel suikers at, iets met suikerspiegel ofzo (if anyone knows hoe het zit, tell me).


Ik ben zo iemand die de hele dag wel kan eten. Ik hou gewoon zo van eten. Maar als ik me te goed doe aan alles waar ik zin in heb dan kan ik over een paar maanden rollend naar huis. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Op een gegeven moment was ik mijn routine zat. Ook las ik wat meer over wat wel en niet gezond zou zijn, aangezien je dat tegenwoordig overal op het wereld wijde web kan vinden (tegendeel is ook wel dat je door alle bomen het bos niet meer ziet, maargoed ik probeer er wat van te maken).

Dus ik heb een aantal zaken veranderd: 

  1. Mijn boterham met vlokken eet ik niet meer. Ik eet eigenlijk nooit meer brood In de ochtend. Tegenwoordig maak je mij blij met een bakje yoghurt met het e.e.a., 2 crackers met beleg of een healthy muffin.
  2. Heel af en toe heb ik zin in zo’n sultana, maar over het algemeen eet ik dit niet meer. Ik heb die tussendoortjes vervangen door:
    • een bakje ongezouten walnoten of gemixte noten met incabessen of rozijntjes oid.
    • een avocado. Deze lepel ik soms gewoon weg, heerlijk en het vult ook nog eens goed.
    • een bakje gedroogde vijgen. Deze kun je tegenwoordig ook wel overal kopen, lekker voor tussendoor, heerlijk als je dit combineert met een walnootje of pecannootje.
    • 2 rijstwafels met kaas. Lekker stinken op je werk, rijstwafels ruiken altijd zo..
    • een bakje met blauwe bessen, aardbeien of ander fruit.
    • Healthy muffin
    • Wortel of andere groente zoals tomaatjes en komkommer.
  3. Als lunch heb ik soms nog wel eens brood bij me. Niet altijd. Dit beleg ik eigenlijk nooit meer met pindakaas, maar eerder met een plakje kipfilet ofzo.
  4. Je kunt ook een bakje yoghurt meenemen naar je werk. Tegenwoordig heb je van die handige dingen waarbij je de muesli kunt scheiden van de yoghurt, zodat het niet zompig wordt. Is weer eens wat anders dan brood 🙂
  5. Je kunt ook een salade voor jezelf maken om mee te nemen. Ik doe dat zelf niet vaak omdat het tijd kost en ik dan wel echt een goed gevulde salade wil maken. Omdat ik door een simpele salade niet genoeg verzadigd ben. Dit kun je doen door een salade te maken met linzen, avocado, mango, etc.

Hoe verdeel je dit nu precies over de dag?
Dit is ongeveer nog dezelfde verhouding als die ik eerder had. Ontbijt, 2 tussendoortjes, lunch en een appel of banaan. Je kunt dus meerdere van bovenstaande tussendoortjes meenemen en afwisselen per dag.

Zo. Ik hoop dat ik je weer van wat nieuwe foodspiration heb kunnen voorzien. En ik eet ook heus wel eens wat ongezonds, zoals een lekkere boterkoek tussendoor. Het mag allemaal, zo lang je het maar niet elke dag en met mate doet.

Liefs van Marlous

Een gedachte over “Foodtips: gevarieerd eten op je werk

Geef een reactie

