Must watch: top 5 leuke tv-series

Photo (3)Tv-series, wat een verslaving! 😉 Hoe vaak hoor ik gesprekken over een nieuwe aflevering van een bepaalde serie of wordt er gevraagd of ik iets kan downloaden omdat de spanning niet te houden is en er echt een all-night marathon gehouden om te weten hoe het afloopt. Ik ben dus zelf ook af en toe een beetje zo’n freak en kan ervan genieten om een avondje ‘verstand-op-nul-popcorn-en-chips-present-verslaafd-aan-tv-serie-te-zijn’, zeker met koud of vies weer. Om jou wellicht een nieuwe verslaving te geven zal ik hierbij mijn top 5 van dit moment met je delen!

Ik kan wel alvast van tevoren bekennen dat ik meer fan ben van de  detective/ vecht/ superhelden/ thriller series dan bijvoorbeeld flauwe komedies, dat is niet helemaal mijn ding. Een echte chick-serie op z’n tijd vind ik wel leuk, dus mijn vervolgpost zal binnenkort daar over gaan. Maar voor nu deze top 5 spannende en toffe series.

1. Game of Thrones
Ik zou bijna denken: wie kent deze serie niet? Hij staat bovenaan de ‘most watched’ lijsten in veel verschillende landen… maar het kan natuurlijk zijn dat je er nog mee wilt beginnen, of dat je er nog nooit over hebt gehoord. Of het is gewoonweg je ding niet natuurlijk. Maar toch leg ik kort uit waarom ik ‘m toch wel zou gaan kijken als ik jou was ;). Het gaat over een machtsstrijd om de ijzeren troon tussen zeven verschillende adellijke families op het fictieve continent Westeros. Met veldslagen, familievetes en zinloze onthoofdingen tot gevolg. De special effects zijn fantastisch en het blijft een ontzettend spannend verhaal. See for yourself via deze link.

Game of Thrones

Game of Thrones

2. Revenge
Een combi tussen een chickflick en spanning. Emily Thorne lijkt een onschuldige vrouw als ze in the Hamptons komt te wonen, maar is ondertussen uit op wraak op de mensen die haar familie kapot hebben gemaakt. “Before you embark on a journey of revenge, dig two graves” (Confucius). Bekijk de trailer hier

3. Arrow
Een ‘superheldenserie’ van DC Comics over Oliver Queen die,  5 jaar nadat hij schipbreuk heeft geleden en iedereen aannam dat hij dood was, terugkeert naar zijn stad Starling City. Maar hij is niet dezelfde persoon en draagt geheimen met zich mee. Als ‘the Arrow’ gaat hij de strijd aan om zijn stad én zijn familie te beschermen. Bekijk de trailer.

arrow

4. Agents of SHIELD 
Wie bekend is met Marvel, weet ook snel genoeg of je wel of niet van dit soort series houdt. Ikzelf ben fan, vandaar ook dat deze in mijn lijstje staat! Agent Coulson stelt een team van agenten samen binnen de organisatie SHIELD. Een team dat zich richt op superhelden en buitenaartse wezens, en alles wat dat verder met zich meebrengt. Alvast eens wat beelden bekijken? Check deze link.

5. Homeland
Een spannend verhaal over CIA agente Carrie Mathison en marinier Nicholas Brody. Na 8 jaar in gevangenschap te hebben geleefd wordt Brody bevrijdt en keert hij terug naar zijn gezin. Maar niets is wat het lijkt volgens Carrie, omdat zij denkt dat hij nu voor Al Qaida werkt en er een aanslag wordt gepland. Toegeven, het hoofdpersonage Carrie is niet mijn favoreite speelster, maar de verhaallijn is spannend! Bekijk hier de trailer.

Veel kijkplezier! xoxo Ann

3 gedachtes over “Must watch: top 5 leuke tv-series

Geef een reactie

