Hippe kamerplanten

Asparagus rondJongens, ik heb stiekem een nieuwe verslaving. De laatste tijd heb ik me een beetje verdiept in kamerplanten. Ik moest natuurlijk mijn eigengemaakte plantenhanger vullen, maar wilde sowieso een aantal planten neerzetten. Groen in huis is gezond (goede stoffen enzo) én staat gezellig! Ik ben fan van een boho/ vintage/ retro interieur en daar passen ze naar mijn idee perfect bij. Maarja, hoe kies je welke planten je wilt? Gelukkig is daar het tuincentrum en internet voor de leukste ideeën! Zo vond ik al snel op Pinterest leuke planten die weinig onderhoud vragen. 

Plantenliefhebber?
Ik moet bekennen dat ik eigenlijk nooit een groot plantenliefhebber ben geweest. Als je het mij 3 jaar geleden had gevraagd, dan had ik je verteld dat alle planten bij mij toch dood gaan en ik er niet aan ga beginnen. Ik word hieraan nog regelmatig herinnerd door mijn vriend. Het is namelijk zelfs zo ver gegaan dat ik een stekje via marktplaats heb gekocht van een zeldzame plant. Haha oeps. Maar wat is ie leuk!

Mijn lievelings
Ik zal mijn lievelingsplanten met jullie delen! Over het algemeen kies ik planten die niet teveel onderhoud vragen. Maar ook heb ik gewoon gekeken naar wat ik er leuk uit vind zien. Een aantal cactusjes waren al in mijn bezit, maar inmiddels heb ik veel verschillende planten in huis. Ik ben benieuwd wat jij hiervan vindt, of misschien heb je nog wel leuke tips. Of nee, eigenlijk mag ik er niet meer ;). Maar doe toch maar…

1. Pilea (ook wel: pannenkoekenplant)
Dan moet ie natuurlijk wel op nummer 1 staan hè, het stekje! Wordt ook wel chinese money plant genoemd en heeft ronde schildvormige blaadjes. Die van mij is nog zo klein dat ik ‘m pas net heb overgepot. Nu maar afwachten of ie gaat groeien! Hieronder zie je de mini-versie van mijzelf én de grote versie.

pilea groot Pilea mini

2. Asparagus
Aspergeplant? Jawel, de naam in ieder geval dan hè! Een soort varen met zachte blaadjes. Lijkt iets op een mini-denneboom maar dan leuker. Vraagt weinig onderhoud, staat erg leuk in een plantenhanger.

Asperagus Asparagus2

3. Ficus Ginseng
Ook wel bonsaiboompje genoemd, maar je hebt daar verschillende soorten van. Deze beauty staat bij ons thuis. Uitgezocht door vriendlief want hij wilde er al jaren één maar ik was dus eerst niet zo’n plantenfan. Nu wel haha. Ik ga bij de kringloop altijd op zoek naar potten, dan ben je voor 2 euries klaar én heb je ook nog eens een mooie unieke pot.

Ficus ginseng

Meer inspiratie en wensenlijstje
Goed, dit zijn een aantal van de planten die ik in huis heb. Verder bezit ik nog een koffer met cactusjes, heb ik twee vetplanten (ook erg leuk!) en een grote Yucca (palmlelie). Dit alles verspreid over het huis. Nu is het zo dat ik nog een plantenhanger ‘over’ heb en eventueel wat plekjes in de vensterbank. Dus je snapt, ik heb nog een wensenlijstje! En dit lijstje is meteen meer inspiratie voor leuke, hippe planten:

Welke zal ik kiezen? Of heb jij nog andere tips? Ik hoor ze graag en zie ook graag foto’s van hoe jij jouw kamerplanten hebt neergezet of opgehangen. xoxo Ann

 

Een gedachte over “Hippe kamerplanten

Geef een reactie

