Broodje kipburger

IMG_8632Oké, ik weet dat ik vaak fan ben van recepten die ik op Curls plaats. Dat is natuurlijk ook logisch omdat ik niets plaats wat ik niet lekker vind. Maar dit keer heb ik mezelf overtroffen. Deze kipburger is helaas niet gezond, maar wel bizar lekker, echt gewoon te lekker. Bovendien wederom makkelijk om te maken, want daar hou ik van. Check het recept hier.. 

Soms mag je best wat ongezonds eten door de week, dit heb ik volgens mij wel vaker gezegd. Het gaat er vooral om dat je het met mate doet. Dat probeer ik dus ook altijd te doen, in dit geval is deze kipburger ook met mate (maar vooral met liefde) bereidt. Ik denk serieus dat McDonalds hier een nieuwe burger van kan maken voor in het assortiment. Dus McDonalds, mocht je deze post ooit lezen.. schroom niet om mij te benaderen voor dit recept 😉 Het wordt nu wel duidelijk dat dit geen gezonde hap is maar een vet lekkere hap. Daartegenover staat wel dat er natuurlijk geen vreemde stoffen in dit gerecht zitten en vooral verse ingrediënten, behalve de kipburger en het broodje.   Voor wie en hoe lang?
2 kipburgers (1 kipburger persoon), bereiding is ongeveer 20 minuten.

Attributen
Broodrooster of grillpan (optioneel) het werkt ook met een gewone koekenpan

Ingrediënten voor de kopburger
Hamburger broodjes van de Albert Heijn (je hebt voor 2 personen 3 broodjes nodig)
Kipburgers
Rucola
Parma ham
1 ui
Ketchup
Mayonaise
Tomaat (1 grote)
Olijfolie

Bereiding
Zet het broodrooster of de grillpan aan. Snijd 3 hamburger broodjes door midden en zorg dat de bovenkant en onderkant niet meer aan elkaar vast zitten. Doe de broodjes in de broodrooster of in de grillpan om ze lekker knapperig en bruin te maken. Dit geldt voor alle broodjes, dus ook het derde broodje. Voor het de kipburger heb je 3 onderdelen van een broodje nodig omdat je deze gaat stapelen. Voor het ene broodje zul je dus 2 bovenkanten gebruiken en voor het andere broodje misschien 2 onderkanten. Als dat eenmaal is gelukt kun je 2 onderdelen van de broodjes insmeren met een beetje mayonaise en ketchup. De hoeveelheid is afhankelijk van jouw eigen smaak. Ik gebruik ongeveer 1 eetlepel mayonaise en ketchup voor de hele kipburger.

Als je dat hebt gedaan kun je de ui en tomaat in dunne ringetjes snijden. Maak een pannetje met olijfolie heet en fruit hier in de uienringen op een laag vuurtje. Als dit bijna klaar is gooi je op het laatste moment de parma ham erbij, deze laat je ook een klein beetje knapperig worden.

De kipburgers doe ik op de grill, dit hoeft maar heel even, zodat ze lekker warm worden. Heb je geen grillpan? Dan kun je ze ook gewoon in een koekenpan bakken zoals je gewent bent. Als het goed is heb je alle voorbereidingen nu gedaan en kun je de het broodje opmaken. Snijdt de 2 kipburgers over de gehele breedte doormidden. Je krijgt hierdoor eigenlijk vier dunne kipburgers. Leg op het onderste stukje van het broodje een grote plak tomaat en plaats hierop een helft van de kipburger. Plaats vervolgens het tweede stukje brood bovenop de kipburger en leg de tweede  helft van de kipburger hier op. Plaats dan wat uiringen en de parmaham op het broodje en bedek deze met de rucola. Doe de bovenkant van het broodje op de kipburger en voilà! Jouw broodje kipburger is een feit.

Tip: een lekkere salade er bij maakt dit gerecht helemaal af.

Oeh ik kan mij nu al verheugen op het feit dat jij dat broodje gaat eten. Zo lekker issie! Eet smakelijk en liefs van Marlous

3 gedachtes over “Broodje kipburger

Geef een reactie

