Tips voor een bohemian stijl in huis

bohemian stijl rondBohemian, wat is dat? Boho of bohemian is een stijl die wat onconventioneel is: anders dan gewoon om het maar zo te zeggen. Ik ben gek op deze stijl, zowel in kleding als in hoe ik mijn huis inricht. Hippie, kleurrijk, zorgeloos, invloeden uit andere landen. Allemaal termen die passen bij bohemian. Jullie hebben in een eerdere post al iets gelezen over mijn inrichting of over de kledingstijl boho-chic, nu is het tijd voor tips voor een bohemian stijl in huis! 

Deze eigenzinnige stijl bevat kleur en is wat gewaagd. Het moet natuurlijk bij je passen! Ik combineer deze stijl zelf graag met mijn liefde voor retro spullen. Dit betekent dat ik stiekem toch weer een eigen draai geef aan boho, maar dat zorgt natuurlijk weer voor iets unieks. Ik geef je een paar makkelijke tips om zelf zo’n bohemian stijl in huis te creëren!

Kleur en materialen
Kies voor kleur. En wat mij betreft kun je makkelijk kiezen voor verschillende kleuren. Zo heb ik thuis veel paars, blauw, maar ook groen en geel. Maar wat ik hierbij leuk vind is het gebruik van verschillende materialen. Een leren poef, een houten bankje, een stoffen bank met kussens van verschillende materialen en ga zo maar door. Printjes zijn ook fijn.

bohemian stijl in huis doek

Wandtapijt met poef

Groen, groener, groenst
Hiermee bedoel ik: planten! Veel en verschillende soorten. Planten zijn hot (lees hier meer) en geven jouw interieur kleur en een fijne sfeer. Maar: ze zijn ook hartstikke gezond. Varieer met grote en kleine planten en kies voor plante op de grond, in de vensterbank of als hangplant met een plantenhanger.

Kleden en kussens
Bij een bohemian stijl in huis wordt er vaak voor veel verschillende kleden en kussens gekozen. De kleden mogen over elkaar worden gelegd en kunnen allemaal totaal verschillen. Nu heb ik ze niet over elkaar liggen, maar ik heb er wel een aantal in huis. Een groen ikat kleed, een rieten kleedje en een wollig rustig beige kleed. Hierbij dus ook weer verschillende materialen. Oosterse kleden passen ook goed bij deze stijl!

bohemian stijl in huis rotan

Bij Ann thuis: rotan stoeltje, gekleurd kussen en ikat kleed

Wat past er nog meer bij een bohemian stijl:

  • lampen en lantaarns
  • wandtapijt
  • houten tafeltjes en kasten
  • poefs en manden

Veel inspiratie gewenst! Hieronder deel ik nog wat andere prachtige voorbeelden van bohemian. Xoxo Ann

Bohemian stijl voorbeeld bohemian voorbeeld

 

Geef een reactie

