Sporttips voor thuis

Schermafbeelding 2016-01-24 om 21.13.06De winter is inmiddels al even bezig, de feestdagen zijn voorbij. Hoewel het weer op dit moment perfect is om lekker op de bank neer te ploffen met een kop thee en een goeie chickflick, heb ik af en toe ook nog de behoefte aan wat beweging. Al helemaal na die feestdagen met al dat lekkere eten. Sporten, zoals hardlopen en bootcampen kan buiten. Maar met dit weer is de drempel om naar buiten te gaan toch wat groter.  Daarom hierbij tips om BINNEN te sporten.. 

Het is allemaal heel makkelijk. Het internet staat er bol van. Sportfilmpjes. Noem maar op, alles wat je wilt doen kun je vinden op YouTube. Yoga, krachtoefeningen, cardio, etc.  Niet elke sport kun je even makkelijk binnen doen. Maar er zijn genoeg sporten waar je geen attributen voor nodig hebt.

Waar je ook nog wel eens rekening mee te houden hebt zijn de buren die wellicht boven, naast of onder je wonen. Ik woon in een appartement waarbij niemand boven mij woont, maar wel onder mij. Dus als ik flink sta te stampen is het wel zo handig om een matje te hebben waar ik dat op kan doen. Kleine tip dus, mocht je in hetzelfde schuitje zitten als ik.

Nou komtie..

Jillian Michaels – 30 Day Shred (Level 1, 2 & 3)

Wellicht kennen jullie INSANITY nog wel. Zo niet, zie link. Dit kun je uiteraard ook thuis proberen. Het was een grote hype, echter volgens mij ook redelijk blessuregevoelig als je niet goed oplette. Bovendien vond ik dit nogal insane, waardoor het voor mij minder leuk was. Ik heb het volgens mij wel eens eerder benoemd. Ik wil best zweten en hard werken, maar ik hoef niet tot het uiterste te gaan met sporten waardoor ik bijna moet overgeven. Volgens mij heb ik de gulden middenweg gevonden, namelijk Jillian Michaels met haar 30 day shred. Dit is een work-out voor thuis met drie levels waarbij je onder andere gebruik maakt van gewichtjes. Het zegt het al.. in 30 dagen zou je volledig ‘geshred’ moeten zijn, met andere woorden; in het bezit zijn van een fit en strak lichaam.

Yoga with Adriene – Kanaal op YouTube

Ook yoga is een sport die steeds meer aan de weg timmert. Het had eerder een wollig imago, langzamerhand verdwijnt dat. Yoga is niet alleen goed voor de geest, je let namelijk erg op je ademhaling waardoor je alleen maar met yoga bezig bent. Maar ook voor jouw lichaam. Je wordt er ontzettend strak en fit van. Ik kan me voorstellen dat je dit in eerste instantie niet zult geloven. Maar sommige oefeningen vergen echt wat spier- en wilskracht. Sommige houdingen moet je zeker wel een paar minuten volhouden en dat is zwaar kan ik je vertellen. Ik heb een aantal goede sessies gevolgd en had de volgende dag flinke spierpijn. Yoga with Adriene is een youtubekanaal van Adriene. Samen met haar volg je allerlei yogalessen thuis op de mat. Hieronder voor jullie een hele simpele sessie van ongeveer 20 minuten voor beginners om in aanraking te komen met Yoga.

Ik ben fan!

Dit zijn eigenlijk de twee sportkanalen die ik gebruik thuis. Ik ben van mening dat het goed is om sport wat af te wisselen. De ene keer hardlopen, dan eens een lesje van Jillian Michaels en op een vroege ochtend een yogalesje om de dag mee te beginnen. Zo ben je met alle spieren in je lichaam bezig maar overbelast je jezelf niet. Klinkt goed toch?

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, succes!

Liefs van Marlous

Geef een reactie

