Macramé: weer helemaal hip

macrame hanger rondIk schreef een tijdje geleden al een post over leuke DIY (do it yourself) ideeën voor thuis. Erg verslavend al die tips op Pinterest kan ik je vertellen! Eén van de ideeën die hiertussen stond was die van een macramé plantenhanger (check dit artikel). Maar wist je dat macramé sowieso helemaal hip is? Zeker als je, net als ik, best fan bent van de hippie/ boho stijl. Deze vind je niet alleen terug in kleding, maar ook zeker in inrichting! Dus: zoek je nog iets creatiefs om te maken? Lees dan mee!

Misschien zie jij jezelf helemaal niet als zo creatief, maar zou je er wel graag iets mee willen doen! Begin dan eens hiermee. Jij kan die plantenhanger écht wel zelf maken. Zolang je mij dan wel even het resultaat stuurt!

1. Plantenhanger
Ik deelde hier al eens eerder een foto van de plantenhangers die ik had gevonden op Pinterest, maar ook degene die ik zelf had gemaakt. Inmiddels heb ik allerlei kleuren: groen, zwart en van touw. Met of zonder kralen en met verschillende soorten knopen. Leuk! Lees hier hoe je ze maakt.

Een plantenhanger van touw met glazen pot

Een plantenhanger van touw met glazen pot

2. Ketting of armband
Als je eens gaat kijken op Pinterest kom je zoveel ideeën tegen voor sieraden die je met macramé kan maken. Je kunt hiervoor touw of stof gebruiken, maar het is ook leuk met kralen of mooie stenen. Zie hieronder voor leuke inspiratie! En natuurlijk de tutorial over hoe je deze variant bijvoorbeeld kunt maken.

ketting macrameketting macrame kleuren

3. Voor aan de muur
Als je de knopen een beetje onder de knie hebt kun je beginnen aan een iets meer ingewikkelde of grotere klus, bijvoorbeeld een macramé muurhanger of zelfs een gordijn. Dat laatste staat nog op mijn lijstje, maar daar zal ik écht even de tijd voor moeten nemen. Enne, veel touw voor moeten inslaan natuurlijk. Wis je trouwens dat ik voor mijn meeste projectjes gewoon spullen bij Action koop? Niet duur, leuk en goed om mee te beginnen! Wil je ook een leuke muurhanger maken? Bekijk dan hier hoe je dit kunt doen.

wall hanger 2 wall hanger

Veel inspiratie en creativiteit gewenst! xoxo Ann

Een gedachte over “Macramé: weer helemaal hip

  1. NaomiDorinthe zegt:

    Wat een leuk stuk ! Krijg de kriebels om er ook aan te beginnen nu. Waar zou ik dat touw kunnen vonden wat gebruikt is met die koperstangen?

    Keep it up! 👍🏼🍀

    Geoetjes Naomi

    Like

Plaats een reactie