De leukste paasontbijtjes

Schermafbeelding 2015-04-02 om 16.57.22Het is bijna pasen en dat betekent: EIEREN ZOEKEN! Ja hoor, daar ben ik weer met een van mijn guilty pleasures. Ik houd ervan. Het is een activiteit die vooral voor kinderen wordt georganiseerd maar ik vind het ook nog steeds leuk om te doen. Dus aankomende zondag, dan ben ik bij mijn ouders en die zullen dan eieren verstoppen voor mijn neefje. Uiteraard ga ik dan, als de lieve tante die ik ben en totaal geen eigenbelang heeft, met hem mee naar buiten om te helpen zoeken.. 

Na het eieren zoeken is het bij ons traditie om altijd een lekker ontbijt, zo aan het eind van de ochtend, weg te werken. Heerlijk! Dit jaar gaat dit ook weer gebeuren en ben ik op zoek gegaan op de website van Allerhande naar wat leuke receptjes. Dit zijn dus geen ChicksLoveLife recepten, maar gewoon van de Allerhande evenals de plaatjes.

De feeststol – Dit hoort echt bij Pasen. Kost wel aardig wat tijd om te maken. Dus heb je veel tijd en zin om lekker te bakken? Hier moet je zijn

Schermafbeelding 2015-04-02 om 16.45.06

Wentelteefjes – Ofwel Turning Bitches, voor wie ‘m begrijpt 😉 Dat is echt mijn lievelings. Zo simpel om te maken en ZO lekker. Het recept vind je hier

Schermafbeelding 2015-04-02 om 16.47.00

Frambozen-Kwarktrifle – Heel simpel en doeltreffend! Je hebt 4 ingrediënten nodig en klaar ben je. Klik hier voor het recept

Schermafbeelding 2015-04-02 om 16.48.21

Pannenkoekjes – Ook weer zo’n heerlijk iets dat makkelijk te bereiden is. Niet heel gezond, maar ach jongens.. het is pasen. Dan ga je 2e paasdag toch een lekker rondje rennen? 😉 Het recept vind je hier

Schermafbeelding 2015-04-02 om 16.50.52

Ontbijtquiches van brood en spek & ei – Hartig bij het ontbijt kan niet ontbreken. Een quiche past perfect bij een paasontbijt. Deze is weer even wat anders dan een normale quiche en daarom juist zo leuk. Ook voor dit gerecht heb je maar 5 ingrediënten nodig. Check het recept hier

Schermafbeelding 2015-04-02 om 17.01.48

Scones met jam & clotted cream – Hierbij het recept voor simpele scones. De clotted cream (staat vaak bij het verse kaasvak in supermarkten) en de jam moet je zelf er nog even bij regelen. Ik ga altijd voor de frambozenjam, lekker zoet. Dit past perfect bij scones. Hier staat het recept.

Schermafbeelding 2015-04-02 om 17.04.56

Volgens mij genoeg inspiratie om een prachtig paasontbijt op tafel te toveren. Ik heb er nu al zin in en wil graag de trifle uitproberen. Welk gerecht zien jullie het liefst op de ontbijttafel?

Liefs van Marlous

Plaats een reactie